Julie & Julia



Blir inte riktigt klok på det här med bloggandet. Hade precis skrivit drygt hälften av inlägget och plötsligt försvinner allt! Måttligt irriterad och med motivationen i botten ska jag nu bita ihop och börja om igen...

Hur som helst, igår såg jag Julie & Julia. Är knappast den första som har sett filmen, men med tanke på dess innehåll ska den självklart nämnas här!
Berättelsen handlar om två verklighetsbaserade livsöden som i filmen vävs samman parallellt med varandra. Det är Julia Child, 50-tals kocken som med hennes kokböcker sägs ha förändrat den amerikanska matkulturen. Sedan är det Julie, New York tjejen som skapar en matblogg om, just det, Julia Child. Hon ska på ett år laga drygt 500 recept från Julias kokbok...

Filmen var medryckande, lättsinnig och leendet på läpparna fanns alltid där. Inte minst gör Meryl Streep en fantastisk gestaltning av Julia Child. Hon är levande, förvånande och inte minst: sprudlande av energi och fylld med livsglädje. Det är fantastiska maträtter och jag kan inte låta bli att önska att jag var i någon av dessa Juliors kläder. Varför kom inte jag på den geniala idén att göra en matblogg utifrån en annan kvinnas kokbok?

Kommentarer
Postat av: Anne

Det är så bra med dina egna idéer och förslag.

2010-05-26 @ 21:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0