Sommarfrukost!





Jag älskar rabarber! Så mycket gott man kan göra av denna lite sötsyrliga växt. Pajer, saft och sylt hör till favoriterna. En annan god och snabblagad delikates är rabarberkrämen. Jag gjorde krämen igår och den smakade precis så bra som jag mindes den! En riktig klassiker!

Har man inte rabarber brukar det finnas att köpa i affären för ett bra pris. Om de smakar som "svensk" rabarber törs jag inte lova, men det är säkerligen värt ett försök. Gör krämen ikväll och en underbar frukost kommer att vänta er imorgon!

Rabarberkräm:

1 liter rabarber
4 dl vatten
1-2 dl socker
3 msk potatismjöl

Skär rabarbern i cirka 1 cm breda skivor och häll i en kastrull. Tillsätt vattnet och sockret och låt koka på svag värme i cirka 10 minuter.

Gör en redning av potatismjölet och rör ned den i krämen. Låt koka upp och ställ den därefter åt sidan.

Tips: Smaka av krämen med kanel eller en vaniljstång. En kul variation som blir supergod!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0