Lunch



Här kommer receptet på gårdagens lunch som jag och tove avnjöt på vår balkong. Eftersom det bara var en lunch kände vi för något lättare och då fick det bli en sallad. Jag älskar att man kan komponera ihop sina egna favoritsallader och använda precis allt vad man tycker är gott i! Nedan följer receptet på min och Toves sallad, men vad hade ni valt för ingredienser i eran?

Bulgursallad:
4 port

4 port bulgur
1 pkt baby spenat
1 paprika
3 tomater
2 avokadon
1 burk kräftstjärtar
1 citron
Salt & peppar

Sparris
vitlök


Koka bulguren enligt anvisningarna på förpackningen. Skär paprikan, tomaterna och avokadon i mindre bitar och sätt grönsakerna i en skål. Tillsätt därefter bulgurn, spenaten och kräftstjärtarna. Pressa saften av halva cirtonen över salladen och rör sedan om försiktigt. Den andra halvan skärs till klyftor och används sedan som dekoration i salladen.

Stek sparrisen under några minuter med den pressade vitlöken. Fördela sparrisen över salladen och smaka eventuellt av med salt och peppar. Servera!

Om man vill lyxa till salladen lite extra kan man tex tillsätta cashewnötter och en finhackad färsk chili. Annars är den jätte god precis som den är och den passar utmärkt nu under de varma sommarmånaderna!

Kommentarer
Postat av: y

oj OJ kanelius! ser sanslöst gott ut! detta måste jag nog prova;)

2010-06-18 @ 19:11:39
Postat av: Anne

Måste testas!!

2010-06-23 @ 22:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0